Jesca Moelands-Michielsen

Chaam in beweging

Welkom op mijn actiepagina. Hieronder lees je mijn persoonlijke motivatie om Chaam in beweging te zetten:

3 jaar geleden heeft mijn broer Dion een auto ongeluk gehad. Hier heeft hij 'niet aangeboren hersenletsel' aan overgehouden (NAH). Dit ongeluk en vooral de onzekere periode nadien gaf mij een machteloos gevoel. Sindsdien loop ik rond met het idee mijn machteloze gevoel om te willen zetten in een actie voor de hersenstichting. Dion leert momenteel zijn leven opnieuw in te richten mét hersenletsel.

En dan een ander verhaal:

Vorig jaar hebben wij te horen gekregen dat er bij onze vriend Boy een agressieve hersentumor is gevonden.  Opnieuw een machteloos gevoel! Na een jaar lang een oneerlijke strijd te hebben gevoerd is Boy op 15-05-2022 aan de gevolgen overleden.

2 verhalen, zo dichtbij, je kán en mág deze verhalen niet met elkaar vergelijken. Maar 1 ding is mij hiermee wel pijnlijk duidelijk geworden:

Goedwerkende, gezonde hersenen zijn van levensbelang!

Daarom ben ik gestart met de actie 'Chaam in beweging'.

Mijn persoonlijke doelen met deze actie:

• Allereerst wil ik mensen in beweging zetten. Beweging zorgt namelijk voor extra doorbloeding in de hersenen en is daarmee een gezonde stimulans voor het brein.
  • Daarnaast wil ik mensen bewust maken van de impact van een hersenaandoening. Zonder dat je erbij stil staat heb je je hersenen nodig bij alles wat je doet, denkt en voelt. Denk je eens in hoe het zou zijn als er iets met ze gebeurt. Een hersenaandoening zet je leven op z'n kop.
  • Tot slot wil ik geld ophalen voor de Hersenstichting. De hersenstichting doet onderzoek, geeft voorlichting en verbetert zorg op het gebied van hersenen. De hersenen is een complex orgaan waarover nog veel onbekend is. Daar moet verandering in komen.

Ik kom in beweging voor mijn broer Dion, onze vriend Boy én voor alle andere mensen die lijden of hebben geleden aan een hersenaandoening.  Ik kom in beweging voor mezelf, omdat ik geef om mijn eigen hersenen.

Kom jij ook in beweging?

Totaal opgehaald bedrag: € 1.921

€ 436,60