Ian Minnes

Rennen voor Beatrijs

( Lid van team: Rennen voor Beatrijs )

Vrienden!
16 oktober is het zover: de TCS Amsterdam Halve Marathon. Een hele speciale editie dit jaar want ik zal deze halve marathon rennen voor Bea en de Hersenstichting!

Beatrijs fietste de ochtend van 6 november in Amsterdam naar huis, toen zij van achter werd aangereden door een auto. De automobilist liet haar achter op het asfalt en ging er vandoor. Geen schade aan botten of organen, maar wel massief hersenletsel aan de linkerkant van haar hoofd.

Het ontwaken is in hele kleine stapjes gegaan en tot verbazing van alle artsen bleek Beatrijs in staat om te praten. Na een maand in de VU Amsterdam is ze overgeplaatst naar een revalidatiekliniek speciaal voor jongeren tot 35 jaar met Niet Aangeboren Hersenletsel in Midden Nederland. In dit revalidatie ziekenhuis verblijft zij sindsdien en vecht ze zich letterlijk elke dag een stapje vooruit. Einddoel: in staat zijn een zelfstandig leven opbouwen in Amsterdam.

Twee weken voor haar ongeluk liep Beatrijs haar eerste halve marathon in Amsterdam. Op en top fit werd ze aangemoedigd door haar vriendinnen en familie. Haar startbewijs van die halve marathon hangt sinds het ongeluk op haar ziekenhuiskamer.

Beatrijs had zelf het liefst dit jaar weer de halve marathon gelopen, maar nu dat niet kan vindt ze het heel gaaf dat wij dit namens haar doen, om daarbij geld op te halen voor de Hersenstichting. Er is op dit moment nog zoveel wat we niet weten over de werking van onze hersenen.

De Hersenstichting zet zich in om onderzoek te doen naar hersenletsel en het verbeteren van de klachten van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel. 1 op de 10 mensen krijgt te maken met hersenletsel en vaak zijn de gevolgen (hoewel niet altijd op het eerste gezicht zichtbaar) zeer ingrijpend. Om hier bij stil te staan én nieuwe onderzoeken naar NAH te financieren kunnen we alle hulp gebruiken.  Help je ons mee? Of om iedereen die voor Beatrijs én de Hersenstichting rent aan te moedigen. Elke donatie is meer dan welkom of zie ik je 16 oktober langs de kant?! 🫶🏽

Corné

15-10-2022