Ineke van Bentum

De halve marathon: zorg voor het brein

Hey, dankjewel dat je mijn actie bezoekt!

Dit jaar (2023) zal ik de halve marathon lopen in wedstrijdverband om geld op te halen voor de Hersenstichting. Tijdens mijn leven (ik ben nu 30, piepjong nog) is er altijd een rode draad geweest: een gezond brein geeft je een voorsprong op een vitaal leven. Valt dit weg, dan blijkt hoeveel van onze vitaliteit (fysieke gezondheid, slaap, stressmanagement, gedrag etc.) geregeld wordt door het brein. Dit uit zich op vele manieren: hersenaandoeningen en daarbij behorende slopende ziektebeelden, maar ook burn-outs, rouw, eenzaamheid en angst kunnen de mens verzwakken en leiden tot een vervroegd einde. Lichaam en geest zijn oneindig met elkaar verbonden. Juist nu, in een maatschappij die veel van ons vraagt, is het belangrijk om de geest gezond te houden en onderzoek te blijven doen naar genezing en behandeling van hersenaandoeningen. Ik heb gezocht naar manieren om een steentje bij te dragen aan de (mentale) gezondheid van de mens. Mijn baan als leefstijlcoach en een vroegere stage bij het Herseninstituut zijn hier voorbeelden van. Sporten deed ik tot nu toe echter voor mezelf. Daar komt nu verandering in. Dit keer doe ik het niet alleen om een mentale grens voor mezelf te verleggen: dit keer doe ik het voor de gezondheid van anderen. De Hersenstichting raakt aan alles waar ik voor sta. Er is nog zoveel te doen. Nog zoveel te onderzoeken, te genezen, te helpen. Help je mee??

Totaal opgehaald bedrag: € 210
Streefbedrag: € 100
Nog te gaan
Afgesloten

Priskilla

23-04-2023

Giovanni

04-03-2023

Lukas

28-12-2022

Prestaties

Totaal afgelegd 21 km (100%). Mijn doel afstand: 21 km.