Fietsen voor Roy

Fietsen voor jou <3

Pluk de dag, want morgen is je niet beloofd. Dit zinnetje hoorde ik wel vaker, maar nooit echt goed bij stil gestaan. Dit veranderde op 6 januari 2022.  Mijn vriend en ik sliepen, samen met mijn schoonouders, een nachtje in het vakantiehuisje van mijn schoonouders. Die nacht is Roy gaan slaapwandelen en van de trap gevallen. Hij is op zijn hoofd terecht gekomen waardoor hij meerdere bloedingen heeft opgelopen. 112 werd direct gebeld en een hele onzekere tijd volgde hierna. Het was onduidelijk hoe Roy uit zijn coma zou komen en of hij wel uit zijn coma zou gaan komen. Na veel onzekere en slapeloze weken zagen wij dat Roy steeds meer aan het ontwaken was: hij kreeg bepaalde functies terug en kwam gelukkig uit coma.

Momenteel is Roy aan het revalideren in het Daan Theeuwes centrum. Dit centrum richt zich op jongeren tussen de 16 en 35 jaar met niet-aangeboren hersenletsel. De toekomst is nog onzeker en er zijn nog veel vragen waar wij nog geen antwoord op hebben. Aan Roy zijn doorzettingsvermogen ligt het niet, want hij zet zich honderd procent in om de beste nieuwe versie van zichzelf te worden.

Jaarlijks lopen er ongeveer 140.000 mensen hersenletsel op en dit heeft een grote impact voor de persoon zelf en zijn of haar omgeving. De hersenen zijn zo belangrijk en de hersenstichting heeft als missie om alles op alles te zetten voor gezonde hersenen voor iedereen. Daarom wil ik graag geld inzamelen voor de hersenstichting namens Roy.  Op zaterdag 22 april ga ik de ronde van Noord-Holland fietsen om geld in te zamelen voor de hersenstichting. Het is een route van 85 kilometer door de provincie Noord-Holland. Indien jij ook mee wil doen, dan kan je lid worden van mijn team en meefietsen.

Kimberly Plokker

Totaal opgehaald bedrag: € 9.417