De samenvatting

De elfstedentocht wandelen. Vijf dagen lang, in totaal iets meer dan 200 kilometer door Friesland met de benenwagen. Een aanrader voor iedereen die een lange(re) afstand wil wandelen in een select gezelschap. Ook al zou je maar één dag meedoen, het is een belevenis.

De mensen die we iedere dag weer ontmoetten, de belangstelling voor elkaar, de felicitaties bij de finish, geweldig ! Ondanks dat er staat dat je voor eigen risico loopt, werd er goed opgelet door de organisatie. Met enige regelmaat zagen we de ehbo-wagens en de medewerkers/vrijwilligers een check doen: Waar zijn de deelnemers, kunnen de laatste lopers nog op eigen kracht doorgaan en hoe is het gesteld met de mensen ?

Wij hebben kennis gemaakt met het bestuur en waren een bekende verschijning tijdens de tocht.

Een aantal mensen maakten het voor ons bijzonder: Pietsje Hannema die samen met Ellen Buurstra en Karin Hoving aan de wandel was. Het Belgische echtpaar die ook voor een goed doel liep: Jong dementie. Griet, die de tocht voor de 33e keer liep. En het was natuurlijk helemaal mooi om Willem met zijn dochter Lisa en wandelvriendin Jeltsje ook iedere dag even te spreken.

Een tweetal mensen langs de kant zagen we ook iedere dag. De man die op diverse plekken langs de route zijn vrouw en zoon voorzag van eten en drinken. Maar ook de oude vrouw die iedere dag ergens anders stond met haar trommel met dropjes en/of snoepjes was een fijne afleiding.

En natuurlijk speciale dank voor Annie en Jan met wie we iedere dag naar de start zijn gereden en drie dagen mee terug vanaf de finish.

Maar waar deden we het ook maar weer voor..... de hersenstichting. De teller is gestopt op het geweldige bedrag van 2470 euro !!!!

Iedereen bedankt voor de steun in welke vorm dan ook !