Coverband Backstage in actie

Op zaterdag 30 september 2023 organiseerde onze Coverband een benefietavond ter ere van ons 20-jarig bestaan. We vieren ieder lustrum en dit lustrumjaar ontstond het idee om deze avond aan een goed doel te verbinden. Een van onze bandleden heeft een jong familielid met een hersentumor en familieleden met een herseninfarct en een hersenvliesontsteking. De Hersenstichting werd het goede doel en uiteindelijk bleek eigenlijk iedereen in onze band wel iemand te kennen met een hersenaandoening. Alle reden dus om ons hard te maken zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de Hersenstichting.

Toen we onze benefietsavond bekend maakten, was iedereen enthousiast. Velen werkten dan ook belangeloos mee. Van de locatie en geluidstechnici tot gastartiesten. De entreegelden, een deel van de consumptieprijzen én opbrengsten van een loterij gingen naar de Hersenstichting. Tot slot hebben twee bevriende ondernemers het opgehaalde bedrag afgerond naar boven.

Dankzij al deze verschillende manieren om geld in te zamelen, heeft deze gezellige feestavond 1.500 euro opgeleverd. Het geeft ons een voldaan gevoel om naast een gezellige avond voor onze fans, vrienden en familie te organiseren, ook geld op te kunnen halen voor de Hersenstichting. En het hoeft geen mega bedrag te zijn, voor het goede werk van de Hersenstichting tellen alle beetjes.

Wil jij ook je verhaal delen? Stuur dan een mail naar actie@hersenstichting.nl

Hersenaandoeningen voorkomen

Een gezonde leefstijl kan het risico op een hersenaandoening verkleinen en de gevolgen van veroudering en hersenziektes uitstellen. Daarom zet de Hersenstichting in op gedrag dat de hersengezondheid ten goede komt. Van slaap tot voeding en beweging.

Hersenaandoeningen beter behandelen

De Hersenstichting maakt door financiering en nauwe samenwerkingen belangrijke onderzoeken en innovaties mogelijk. Zo kunnen er meer behandelingen komen die hersenaandoeningen genezen, stoppen, vertragen of de kwaliteit van leven van mensen verbeteren.

Mensen met hersenaandoening helpen meedoen in de maatschappij

Iedereen met een hersenaandoening verdient een kans om het beste uit zijn leven te halen. Daarom werken wij aan een aangepast aanbod voor werk, bewegen en vrije tijd zodat mensen daadwerkelijk mee kunnen doen