Paul in actie

Mijn broertje en mijn vader hebben beide een hersenaandoening, bij mijn broertje (35) betreft het niet-aangeboren hersenletsel (NAH) als gevolg van een auto-ongeluk in 2009 en bij mijn vader (74) is een aantal jaar geleden Alzheimer geconstateerd. Zowel zij alsook iedereen rondom hen ondervinden continu de gevolgen van deze hersenaandoeningen. Ik ben dankbaar voor alle zorg en begeleiding die mijn broertje en vader krijgen, en daarom wil ik het goede werk van de Hersenstichting graag op deze manier ondersteunen. Daarom ging ik in 2023 de uitdaging van mijn leven aan: het rennen van een zeven uur durende obstacle run.

Ik maakte een actiepagina aan en deelde deze via Whatsapp, LinkedIn en e-mail met familie, vrienden en kennissen. Ook maakte ik een kleine poster met de QR-code van mijn pagina en hing deze bij de koffieautomaten op werk en ontmoetingsruimte van de sportvereniging. Dit zorgde er niet alleen voor dat er gedoneerd werd, maar ook dat het gesprek als een lopend vuurtje ging wat óók weer extra donaties ophaalde. Het persoonlijke verhaal heeft nog veel meer mensen, niet eens bekenden van mij, weten te bereiken en doen doneren.

Ik vond het onwijs gaaf dat er zo goed werd gedoneerd. Alle donaties en daarnaast alle mooie reacties van eenieder gaven mij echt een goed gevoel en een extra boost voor de obstacle run. Voor mijzelf, voor m'n vader en broertje, maar ook voor alle donateurs wil je uiteindelijk die finish gewoon halen. Dat is gelukt en daar ben ik trots op!

Wil jij ook je verhaal delen? Stuur dan een mail naar actie@hersenstichting.nl