Jochem Hamers

Hardlopen voor NAH

Geen brug te ver!

Het einde van het jaar nadert zo stilletjes aan weer en op zondag 8 december vindt in Rotterdam de Bruggenloop plaats; een hardloopevenement wat koerst over de meest iconische bruggen van de havenstad. Voor mij als recreant is dit een loop die ik erg graag zou doen. Ik wil de 15 KM in Rotterdam gaan uitlopen en daarmee geld inzamelen voor de hersenstichting, zodat ik hiermee geld ophaal voor extra onderzoek. Omdat ik in mijn beroep werkzaam ben op een afdeling voor personen met NAH (Niet Aangeboren Hersenletsel) was dit goede doel al gauw gevonden. Buiten mijn werk, wanneer je naar je eigen situatie of de kringen om je heen kijkt, ken je eigenlijk altijd wel iemand persoonlijk die te maken heeft met een hersenaandoening. Die ene collega die vaker niet kan komen werken vanwege migraine, de buurman van twee deuren verder die een beroerte heeft doorgemaakt en weer alles overnieuw zal moeten leren, of je vroegere juf van de lagere school die tegenwoordig aan het dementeren is. Slechts een kleine greep uit de tal van hersenaandoeningen die een mens kan krijgen in zijn of haar leven. Onderzoek is dus hard nodig om de legio hersenaandoeningen in de toekomst beter te kunnen behandelen. Daarom wil ik jullie graag om een bijdrage vragen om mijn doel op 8 december as. te kunnen verwezenlijken.

08-12-2019

08-12-2019