Geslaagde sponsorloop 15 november

Wat een fantastische ochtend was dit zeg! Ik krijg vroeg in de ochtend al de eerste berichtjes binnen van mensen die, geheel in roze outfit, een rondje zijn gaan hardlopen. Hoe leuk is dat!

Jan en ik staan om 11 uur klaar bij het startpunt. Ik heb een aantal donateurs, wonend langs de looproute, vooraf op de hoogte gebracht over zwaaitijden. Zo is er toch verbinding in coronatijd.

In totaal zullen we er 1,5 uur over doen. Gezonde spanning (houdt mijn knie het wel/ ben ik fit genoeg?!) maakt al snel plaats voor 100% genieten. Het zonnetje schijnt, ik voel me topfit en de eerste support verschijnt al snel, op gepaste afstand, langs de route. Sommige vriendinnen komen zelfs uit huis gerend om een stukje met ons mee te lopen. Wat een feestje is dit zeg!

Jan en ik lopen ondertussen in een mooi stabiel tempo en praten gezellig bij (althans, de eerste 12 km, daarna niet meer). We lopen afwisselend door bos, woonwijken, de Dracht en de Knipe. Uiteindelijk klokken we bij terugkomst 15,66 km/ 1.33u in een tempo van 5.97m p/km. We zijn net voor de regen thuis, wat een gelukkige timing!

De sponsorloop van vandaag was een leuke sportieve afsluiting van mijn 30- daagse inzamelingsactie voor de Hersenstichting. Maar wat ik minstens zo belangrijk vind; niet alleen mijn oma en ik zijn de afgelopen periode 'In beweging voor je brein' geweest, maar veel meer mensen zijn in beweging gekomen. Letterlijk in beweging (door ook te gaan wandelen of hardlopen) en/of figuurlijk (door een donatie te doen). Beide is super en past helemaal bij het tweeledige doel van deze actie.

Tot slot; er is met de actie meer dan 500 euro opgehaald. Nogmaals dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan het behalen van dit mooie donatiebedrag voor de Hersenstichting. En blijf vooral lekker in beweging voor je brein!

En Jan, dat knalroze hardloopshirt staat je echt goed;)

Cornelieke