Afsluiting en nieuw begin

Natuurlijk waren er ook momenten dat het minder leuk was. Ik ben verdwaald omdat ik een pad niet kon vinden. Ik liep door heuphoog struikgewas op het punt waar de GPS aangaf dat het pad zou moeten liggen. En gelukkig kwam ik even later een smal dwarspad tegen waar vandaan ik de route weer op kon pakken.

De laatste twee dagen was het warm. Ik kan daar slecht tegen, gelukkig had ik een koelvest bij me en bleek dat effectief genoeg te zijn.

Ik liep al 8 km over een smal pad en donker bos in toen ik een stukje onder me ‘knor, knor’ hoorde. Ik ben niet blijven staan om te kijken, ik had er geen enkele behoefte aan gezien te worden door een everzwijn (misschien wel met jongen!)

Het wandelen zelf ging me goed af. Ik had genoeg trainingskilometers in de benen en genoeg oefeningen gedaan om geen last te krijgen van mijn knieën.

Nu ben ik inmiddels begonnen aan een nieuw traject.. de behandeling van de borstkanker. Dat zal veel tijd en energie in beslag nemen.

Maar als er één ding is dat ik van de wandeltocht geleerd heb is het dit: om ergens te komen moet je de volgende stap zetten. En daarbij: ga vooral niet piekeren over alle zwijnen die je nog tegen kan komen of hoe warm het zal zijn, als je weet dat je toch gewoon door gaat lopen.

We hebben afgesproken dat we de komende drie maanden gaan proberen de tumor kleiner te krijgen. Dat is de eerste etappe en daar ben ik inmiddels aan begonnen. Daarna zien we verder. Stap voor stap.

De blog voor de hersenstichting sluit ik hiermee af. Hartelijk dank aan alle donateurs! We hebben €1908,- opgehaald. Doneren kan nog! Wie weet tikken we de €2000,- nog aan.

Ik vind het een prachtig resultaat waar ik heel blij mee ben. Het is ook fijn dat ik deze wandeltocht door Luxemburg nog heb kunnen maken. Wie weet zit het er ooit nog in om ook de Eifelsteig nog te kunnen lopen!

Hartelijk dank voor alle bemoedigingen en blijken van medeleven! Wie me verder nog wil volgen kan dat doen via: jekuntweldansen.nl

Ik heb er van genoten!