Rosalie in actie

In december 2022 heb ik door een hersenvochtlekkage en hersenvliesontsteking Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) opgelopen. Mijn wereld stond ineens compleet op zijn kop. Maar ik wilde dit verdriet omzetten in een uitdaging. Ik wilde mensen uitleg geven over wat NAH is, wat het met je doet en hoe ze kunnen omgaan met iemand met NAH. Daarom besloot ik in 17 dagen het Drenthepad van 329 kilometer af te leggen en hiermee geld in te zamelen voor de Hersenstichting. En aandacht en begrip te vragen voor de onzichtbare gevolgen van een Hersenaandoening.

Ik nam contact op met de Hersenstichting en werd direct heel lief op weg geholpen door Femke. Ik maakte een eigen actiepagina aan op voordehersenstichting.nl. Hierop begon ik mijn verhaal te delen en verslag te leggen van mijn trainingen. Ook vroeg ik al mijn vrienden mijn pagina te delen. Binnen een mum van tijd kwamen de eerste donaties binnen. Niet lang daarna ging ik met een backpack van 15 kilo, een Hersenstichting shirt, vlag én lintje van start.

Na 17 dagen, op 17 juni, legde ik mijn laatste kilometers af. Na zoveel pijn en verdriet, zoveel mooie natuur en bijzondere ontmoetingen, zoveel inzichten en goede gesprekken, was de finish waar al mijn vrienden en bekenden die mijn actie hebben gevolgd, in zicht. Ik werd onder luid applaus onthaald en ik kon het amper geloven toen ik de cheque zag: 6.200 euro!

Het was een geweldig avontuur wat mij heel veel moois gebracht heeft. Tot de dag van vandaag krijg ik dagelijks berichtjes met complimenten, maar ook heel veel berichten van mensen met NAH die dankzij mijn verhalen ook hun eigen familie en vrienden eindelijk kunnen uitleggen hoe hun hoofd werkt. Daar ben ik enorm trots op. Niet alleen heb ik voor de Hersenstichting iets kunnen betekenen, ook voor al mijn lotgenoten met NAH.

Wil jij ook je verhaal delen? Stuur dan een mail naar actie@hersenstichting.nl